Tomhet.


Foto: Sara Björck.

 

Säsongen är slut.


Säsongen är slut.



Jag upprepar orden om och om igen men det går inte in.

I 7 månader (försäsong och matchsäsong) har de varit igång. Träningar, matcher, resor och träningar igen.

Vecka ut och vecka in.

De nådde semifinal men förlorade den femte och avgörande.

Nu är säsongen slut och direkt efter avgörandet satt och jag stirrade på datorskärmen och kände hur tomheten fyllde mej.

Vad händer nu? Hur mycket kommer de träna fram till sommaren?

Hur kommer det att va att ha honom hemma mer? (Givetvis kommer det bli helt underbart men det blir ju en förändring för oss, och förändringar vet man inte alltid hur man reagerar på.)


Jag kommer sakna hemmamatcherna. Tycker det är riktigt roligt att titta på deras matcher.

Bortamatcherna kommer jag definitivt inte att sakna. För mej är bortamatch = långa helger i ensamhet.


Men just nu vill jag bara ha hem honom så att jag får krama honom, krama besvikelsen ur kroppen på honom.

Älsklingen min.

 

 


 

 

Kommentarer
Postat av: sabina

sv: hip hop :) skitkul!

2010-04-01 / 22:35:55     URL: http://ssabinaah.blogg.se/
Postat av: Frida

Det är alltid samma tomhet när säsongen är slut, när dagarna har kantats av allt som har med sporten att göra så finns det helt plötsligt annat, helger ihop, kvällar ihop etc... förstår att han är besviken, det kommer nog ingen undan men ha en UNDERBAR påsk ändå :)

2010-04-02 / 12:01:29     URL: http://fridalinnmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?