Make love, not war.


10 månader tillsammans idag var det, ja! Och det känne fortfarande bara bättre och bättre! :)

Jag och Andreas har inte haft något riktigt gräl än. Några småirritationer men inget mer.
Vi har aldrig skrikit på varandra, kastat saker i väggarna eller liknande.
Vi vill heller inte göra det. Dock kan jag va nyfiken på att se Andreas riktigt arg. Hade varit lite spännande eftersom jag har sååå svårt att se honom arg överhuvudtaget. Det går inte ihop med hans personlighet.

Mina kollegor har sagt till mej: "Vänta du bara. Bråken kommer med tiden."

Nä, jag tror inte det. Kanske kommer missförstånden blir fler, men bråken, skriken och sakkastningen kommer nog aldrig finns med regelbundenhet i vårt förhållande.

Vi har pratat om att vi inte bråkar. Vi har försökt starta bråk. Det funkar inte, det slutar bara med att vi skrattar istället. Så vi får nog acceptera att vi inte kommer ha några vilda bråk. Och vet ni vad, det gör mej absolut ingenting!


Kommentarer
Postat av: Annika

Vi har varit tillsammans i 6,5 år - vi har fortfarande inte haft något rejält bråk. Tror faktiskt inte att missförstånden kommer att öka förr tvärtom. Man vet ju mer och mer hur den andre funkar. Möjligen ökar de hetsiga diskussionerna...

2009-10-01 / 13:37:02     URL: http://www.bakatochlagat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?