Leg, tack!


Var ju ute på promenad förut och min plan var att gå till Hemköp innan jag vände stegen hemåt. Vilket jag också gjorde.
Men jag kom på, under min promenad, att jag kunde gå förbi systemet också och slippa behöva ge mej ut igen. Smart idé tyckte jag. Så innan Hemköp gick jag förbi systemet, plockade ihop vad jag ville köpa och gick sen mot kassan. Där slår det mej att jag inte har mitt leg med mej, utan bara mitt kontokort.

Så när jag ställer mej i kassan säger jag: -Nu kom jag på att jag har glömt mitt leg hemma...
Kassöskan: -Då får du gå och hämta det.
Jag: -Att man aldrig kan se tillräckligt gammal ut... *uppgivet*
Kassörskan: -Men det ska du va glad för!
Jag: -Men det är ju 10 år sen jag gick börja handla här...

Men jag fick snällt ställa min korg vid kassan och gå hem och hämta mitt leg (tur at jag bor nära systemet.) och tillbaks igen för att kunna slutföra mitt köp. Tråkigt nog satt inte samma kassörska kvar utan jag fick gå till en annan kassa. Jag ville ju visa för henne att jag inte försökte köpa utan att ha åldern inne, utan att det faktiskt va som jag sa, att jag hade glömt det.
Men jag tror att även hon som satt i kassan bredvid såg och hörde vår konversation (TIPS! Gå till systemet tidigt på förmiddagen, då slipper man köer!) för hon tittade på mitt leg och sa sen "Tack så jättemycket!"

Men allvarligt talat...jag är 30 år och kan inte handla på systemet utan leg. Det har t om hänt att jag får visa leg när jag ska köpa cigaretter... Det är inte BARA positivt att se ung ut. Vill ju inte bli tagen för att va under 20. Ibland kan jag märka att vissa människor behandlar mej annorlunda när dom har fått reda på att jag är 30 år (dom flesta gissar att jag är mellan 22-26). Verkar jag va så ung?? Eller är det bara utseendet som inte stämmer ihop med siffran 30? Jag hoppas innerligt att det är så...



På denna bilden är jag inte 30 utan 23. Och korthårig va jag. Känns sååå längesen nu!
(Suddig bild, I know...)





Kommentarer
Postat av: mammabecka

Hahaha! Så det kan gå ;)



2009-03-21 / 13:30:33     URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

jag ser också jätte ung ut :)

2009-03-21 / 13:45:17     URL: http://halshammar.se
Postat av: Petra

Men lilla Becka det ska du va glad för att dom frågar om leg. Jag får aldrig visa mitt. Inte ens på uteställen behöver jag visa leg. Ser jag då ut som en gammal kärring?...behöver inte svara på de sista om du inte vill...haha

2009-03-21 / 14:34:14     URL: http://www.metrobloggen.se/MizzNyberg
Postat av: Sanningen

Har aldrig behövt visa leg på systemet trots att jag inte ser "gammal" ut. Kommer ihåg första gången jag var där (typ dagen efter jag fyllde 20) och besvikelsen över att de inte frågade efter leg, vilket jag hade lätt åtkomligt i fickan och i triumf tänkte slänga fram när de frågade...

2009-03-21 / 15:57:41     URL: http://sanningen.blogg.se/
Postat av: Nathalie Isaksson

Jag antar att jag kommer vara så också då jag blir 30. Ser inte alls ut till att bli 20 år i år. KOmmer se ut som 16-17 tills jag är en bit in i 30 årsåldern gissar jag på.

2009-03-21 / 21:01:14     URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?