Tågpredikanten.




Igår när jag tog tåget hem från Arlöv stod denna engelsktalande man mitt i vagnen och predikade för alla som ville höra.
Det framkom efter en stund att han hade åkte fram och tillbaka mellan Lund och Malmö hela kvällen och framfört sitt budskap.
I sin hand höll han sin Bibel och han läste ur den med jämna mellanrum.
Jag kunde inte låta bli att smygfotade honom.

Det han sa var inget konstigt, jag har hört det förut om jag säger så,  men på sättet han framförde det vann han inga pluspoäng hos någon som hörde honom.
Kanske är det inte rätt sätt att "frälsa" människor genom att predika på tåget.
De flesta tyckte han var en riktigt märklig typ. Och jag förstår att dom tyckte det...det tyckte jag också emellanåt...

Märklig upplevelse.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

haha konstig människa :) ha en bra dag

2008-09-07 / 14:41:51     URL: http://mimmislifeinwords.blogg.se/
Postat av: Anonym

ahhahaha predikade?? oh guudd

2008-09-07 / 21:44:28     URL: http://psychedelique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?