Fredagskväll.


Nu står min middag i ugnen, jag sitter med ett glas vin famför mej och 17 stearinljus lyser upp mitt vardagsrum.
Här är det med andra ord mys på hög nivå!

Till middag blir det lasagnette och till efterrätt blir det rester av äppelpajen jag gjorde i torsdags när Johanna var här.
Jag åt bara youghurt till lunch på jobbet idag så nu kurrar magen efter riktig mat.
Lullandet som jag skrev om förut är färdigt och här är ganska fint nu.
Dock har jag inte städat golven, men eftersom att Makkan ska flytta imorgon så kändes det inte lönt att städa golven förrän han är ute ur lägenheten.
Var och slängde en massa sopor. Helt otroligt så mycket det blir på några veckor. Inte minst returpapper och då har jag ändå "ingen reklam, tack" på dörren.


Jo, jag mår bra. Och ja, det är helt okej att va hemma själv...men något gnager. Det känns liksom lite tragiskt att göra middag till sej själv... Jag kommer från en stoooor familj. Där lagades inga middagar till endast en person (inte när jag bodde hemma i alla fall) utan det var storkok varje dag.
Är det kanske dessa kontraster som gör att det känns lite jobbigt att sitta ensam en fredagskväll och avnjuta middagen på en-man-hand??

Jag önskar i alla fall att jag hade någon här....
Men imorgon kommer Sixten och då är jag inte ensam längre!!! :-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, det vore skönt att få resa bort! Men längta kan man ju :)

2008-10-10 / 20:48:59     URL: http://tezzas.blogg.se/
Postat av: kstina

Åååå Becka... jag känner med dig!

2008-10-10 / 21:20:09     URL: http://kstina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?