Mitt namn är Hämden von Ljuv.


Jag: -Välkommen till kundservice, du pratar med Becka!
Kund: -Ja, hej! Mitt namn är Bosse Bossesson. Jag vill bla bla bla.
Jag: -Ja, men då fxar jag det.
Kund: -Va bra! Vad sa du att ditt namn va?
Jag: -Becka.
Kund: -Okej, tack! Hejdå!

Varje gång en kund frågar efter mitt namn känner jag mej lika förolämpad.
Tror dom inte att jag sköter mitt jobb och gör det dom ber mej om???
Tror dom att jag är helt oduglig eller??
Dom kan ta och skita i vad jag heter.

Ibland frågar dom också efter mitt efternamn. Förut svarade jag att det är bara jag som heter Becka här så det räcker med förnamn men vissa blev så sura och tyckte att det var fruktansvärt att jag inte ville ge ut mitt fullständiga namn, så nu säger jag att jag heter Becka Andersson. Fast det är inte mitt riktigt namn. Orkar inte ta sådan diskussioner. Man pratar med tillräckligt många sura och irriterade kunder som det är.

När jag själv ringer kundservicesamtal har jag börjat fråga efter namn på den jag pratar med.
För att ge igen.
Hämd. Dock drabbas inte rätt personer. Tyvärr.
Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

haha du är ju för rolig!

men att du ska lämna efternamn är ju helt galet, man vet ju inte vilka som frågar!



kramar

2009-06-16 / 13:36:26     URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Madeleine ♥

Hehe, det är nog inte det att dom inte tror att du sköter ditt jobb, men ibland blir det problem och då vill man ha namnet på den som man har pratat med så man kan referera till den personen, att OM det blir nåt som går galet, då är det DEN personen som får stå för felet! :) Så du behöver inte alls känna dig förolämpad, utav va glad att du kan hjälpa folk! :) Kram!

2009-06-16 / 14:09:18     URL: http://colourblue.blogg.se/
Postat av: Carolina

Låter bra :) hihi

Kunde du somna igår? :) jag somnade som förutspått på två röda. Men sen hade jag lyckats sno åt mig sambons kuddar så jag blev väckt av en retsam sambo några timmar senare som skratta sött åt mig. haha.. Men vad tusan, ligger varken han eller hunden i sängen så behövs det lite kuddar för att göra det varmt och mysigt. :)



Klockrent med kundservicen. :) Tycker du att jobbet är roligt annars?

Själv har jag också en del kundsamtal på jobbet men jag avslöjar aldrig mitt efternamn då jag är den enda i världen med mitt namn. Man vet ju aldrig vart namnet hamnar. :/ Men som tur är har jag aldrig haft en kund som bett om det heller. Dessvärre finns det en jäkla massa otrevliga kunder där ute.

2009-06-16 / 17:03:52     URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, den biten får man ju sköta själv också :) Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, haha, men när det kommer till kritan så är det nog värt det för att få möta sitt lilla knyte :)

2009-06-16 / 17:20:38     URL: http://tezzas.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja visst är det farligt! Hihi! finns mkt kuligt där!



Väggord finns det gott om och alla fina på sina sätt så det var typ bara att bestämma sig för ett när man inte kunde ta alla! =D

Skulle vilja ha väggord i sovrummet också, men kan inte riktigt bestämma mig där!



Så du sitter i kundtjäns du..vart då? =) kan tror att du stöter på lite besvärliga kunder!

Hafr en bra dag?

kram

2009-06-16 / 19:11:20     URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Victoria

Kikar in och säger hej :)

2009-06-16 / 19:24:58     URL: http://Viictoriian.blogspot.com
Postat av: j

frågar själv alltid efter namn - har blivit lurad allt för många gånger.... fult att ljuga, vännen!;-)

2009-06-16 / 20:28:29
Postat av: Anonym

håller med j

2009-06-16 / 22:01:06
Postat av: annika

Jag kan förstå varför man vill veta namnet på den man pratat med. Man får ju stå för det man gör...

2009-06-17 / 08:07:53     URL: http://ankaja.blogg.se/
Postat av: syfia

jag frågar alltid efter namnet... om personen jag pratat med va bra vill jag ju prata med samma igen, och em den va dålig vill man ju gnälla på rätt så ingen annan får skit i onödan.

2009-06-18 / 00:43:45
Postat av: Anonym

du får nog vänja dig eller byta jobb. ringer ofta samtal i jobbet och tar ALLTID namn och telenummer på personen, det blir ofta strul och då är det bra att ha ett namn på personen man pratade med speceillt när man pratar med kundtjänst med mycket folk..

2009-06-18 / 15:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?