"Käre Gud...


...jag behöver mer semester.
Kan du fixa det?
Det går bra med lite feber, det skulle t om vara det optimala för då slipper jag jobba OCH jag kan ligga i sängen hela dagen utan att få dåligt samvete."


Första dagen är över. Första dagen efter semestern. Har haft huvudvärk hela dagen. Och svettats som en gnu. Håller jag på att bli sjuk? Nä, förmodligen inte. Sån tur har jag nog inte. :p
För övrigt så var det sej likt på jobbet..."välkommen till kundservice, du pratar med Becka"...ja, den meningen hade jag inte glömt bort. Dock hade jag glömt bort några av mina lösenord. Efter viss eftertanke kom jag på alla  utom ett. Men jag tar det som ett gott tecken - jag har lyckats kopplat bort jobbet under semestern.

Borde det inte va så att man ska va ledig så länge att man börjar längta efter att komma tillbaka och jobba. Ungefär som när man var liten och efter ett långt sommarlov längtade efter att komma tillbaka till skolan och komma in i vardagsrutiner igen. Den känslar har INTE infunnit sej  hos mej denna sommar. Nej, jag hade lätt kunnat ha 3 till veckor ledigt.
Ska det va så här hela livet, eller tills man är 65? Sååå roligt är det inte att jobba. Eller är det så att jag inte har rätt jobb?
Tåls att tänka på.


Nu: avklädd (nej, inte naken, men nästan...varför? vi har så sjukt varmt i lägenheten) i soffan framför sim-VM.
Sen: städa vardagsrummet, det rummet jag inte hann (läs: orkade) med igår.
Ännu senare: slappa i soffan framför CSI Miami.







Kommentarer
Postat av: jag och fotbollsspelarn

Hehe, låter som du har fått mersmak på semester :P

2009-07-30 / 18:33:22     URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh OM man hade kunnat få semester hade jag varit glad.. :)



tack så mkt! O hoppas du får en härlig kväll :)

2009-07-30 / 19:43:35
Postat av: nadosh

jaa verkligen :D

2009-07-30 / 20:42:16     URL: http://nadiaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?