Förlåt mej, men jag kan inte hjälpa att jag är skåning.


Jag: Välkommen till kundtjänst, du pratar med Rebecka!
Dam: Mitt kundnummer är XXXXXXXX

(Jag vet inte ur ni brukar göra när ni ringer kundtjänst samtal, men jag brukar i alla fall alltid presentera mej, men jag kan avslöja att det finns ur många som helst som hoppar över den biten och dirket börjar rabbla sitt kundnummer. Well, det är iofs bättre än dom som tror att man kan avsluta en prenumeration (eller vad det nu är) utan kundnummer...som om dom är den enda i Sverige som heter Anna.)

Jag: Ja, då ska vi se...(tystnad medans jag väntar på att min slöa dator ska hitta rätt kund) Är det Ingrid Bjäller jag pratar med?
Dam: Ehh....jag heter Bjällerrr (och så rullar hon markerande på r:et).
Jag: Ja, det va det jag sa, det är bara min skånska som gör att det låter lite annorlunda.
Dam: Jaha...

Dumt nog kände jag mej nästan förnärmad när hon lagt på. Och jag som inte ens pratar bred skånska. Det är t om så att om någon icke-skåning ska gissar vart jag kommer från så gissar dom oftast inte på skåne.
Och bättre har det inte blivit sen jag började hänga med Andreas...



Kommentarer
Postat av: emma

haha det är inte lätt för oss från skåne helt enkelt.

2009-04-28 / 22:33:59     URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Leia

Hahaha! :D

En del är bara för roliga alltså! :D

Kramar

2009-04-28 / 22:50:11     URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Leia

Hur kan man överge dh!? :O

Kramar

2009-04-28 / 23:43:48     URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?