Flyttlasset går.


Efter en slapp och skön förmiddag i soffan bestämde vi oss för att ta tag i A:s flytt som ska va klar om ca 2 veckor.
Vi fick klartecken att låna bil av A:s förre tränare, vilket vi är mycket tacksamma för. Skönt att slippa hyra bil och släp.

Så vi fick på oss anständiga kläder och gick för att hämta bilden.
Tog vägen genom stadsparken och då låg människor och solade, åt glass, picnicade och kickade boll.
Vilken sommarfeeling! =)


Det växer fina blommor överallt. Mamma, vad heter dessa blommorna? Vi njöt oerhört av vår promenad och jag hade svårt att bara gå vanligt - det var nästan att jag gjorde några hoppsasteg av glädje! ;-)


Vi satt även i Henriks (A.s förre tränare) trädgård och småsnackade en stund innan vi begav oss vidare. Första stoppet blev faktiskt Skopunken där jag hittade ett par svarta pumps till bröllopet. Då kan jag stryka även det från min lista! Skönt!
Körde sen vidare till A:s lägenhet. Vi hade ingen fart i oss från början - vi slappade lite, tittade lite på tv, satt på balkongen lite, åt lite glass osv. Fick inte så mycket gjort helt enkelt, men sen insåg vi att detta kan vi inte skjuta på.
Så då satte vi fart. Jag städade köket, Andreas röjde i förrådet och  när klockan var nio och vi var färdiga var resultatet 3 vändor med bilden. Nu är A:s dubbelsäng här och gästrummet är ganska fullt med grejer. Och då har vi inte tagit allt.
Jag måste helt enkelt rensa lite bland mina grejer. Jag rensade faktiskt ur min bokhylla tidigare idag. Ska rensa garderoben imorgon och har insett att även köket måste rensas. Men rensingar behöver man emellanåt i alla fall. Jag har en tendens att samla på mej lite för mycket grejer... :-p


Vi har bara dumpat in alla hans saker i gästrummet. En del väskor och lådor måste rensas så även han har rensningsjobb att göra. Min säng och min gästsäng (som faktiskt tillhör Emma) har vi bara ställt upp mot väggen så länge. Vet inte vad vi ska göra med dom än så länge...vi har inte heller bestämt oss för hur vi ska placera alla möbler osv. Det får ge sej efter hand.


Vi har inga ben till sängen. Egentligen har A en jättefin sängram till men så har han tappat bort en balk eller vad det var, i förra flytten (tå tal om att flytta - jag har bott i Lund i 10 år och flyttat fyra gånger. A har bott i Lund i snart 2 år och flyttat lika många gånger. Han har viss rutin på detta kan man säga... :-p) så den kan vi inte använda förrän vi skaffat en ny. Vi tror dock att vi bara ska skaffa ben till sängen istället, för sovrummet är lite för litet för att ha ram runt sängen också. A har en speciel säng - 2.10 lång. Men det behövs ju eftersom han är längre än vad en normal lång säng är - alltså längre än 2 meter.

A har åkte till en kompis för att ha lite grabbkväll med några polare. Jag är skittrött och ska snart gå och knoppa in.
Hoppas ni alla haft en bra lördag! Sov så gott! Puss på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?