Jaha, så vet vi det.




Jag tyckte jag var så smart.
Men ack nej, som jag bedrog mej.

Jo, grejen var den att jag behöver tvätta. Verkligen tvätta.
Men jag har glömt bort (läs: varit för lat) att boka tvättid.
Så kvart över nio rusade jag ner till tvättstugan för att kolla om där var ledigt.
De uppbokningbara tiderna slutar kl. 21.
Båda tvättstugorna var lediga och jag såg framför mej hur vi kunde stjäla till oss tvättid och få undan all tvätt lite snabbt och smidigt.

Det blev inte så smidigt.
När vi kom ner för att hänga upp tvätten upptäckte vi att att strömmen hade slagits av och tvätten hade inte hunnit centrifugeras ordentligt.
Alltså, den var jättevåt.
Vi hängde upp tvätten i torkrummet och hoppas att det har torkat till imorgonbitti då får vi får springa ner och hämta den innan nästa ska tvätta.

Well, nu vet vi i alla fall att strömmen till tvättmaskinerna stänger kl. 22.
Tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?