Städ- och tvättkväll.


Ganska nyss hemkommen från jobbet.
Becka har varit tröttis idag. Gäspat och gäspat, haft svårt att hitta orden (vilket jag alltid får svårt för när jag blir riktigt trött), inte riktigt orkat göra nått på jobbet.

Men nu är jag hemma.
Skönt!
Ikväll ska jag bara va hemma och det känns som om det var jättelängesen jag bara va hemma en kväll.
Men en riktigt slappekväll blir det inte.
Jag och Makkan ska städa och tvätta.
Vi har världens snuskigaste lägenhet just nu. Hatar att ha det så här och tyvärr finns det bara ett sätt att få bort snuskigheten: städa.
Men jag hoppas att det inte tar för långtid för nån timme i soffan hade jag INTE sagt nej till.
Sen ska jag också gå och lägga mej tidigt. Måste göra det för jag har ett antal timmars sömn att ta igen.


Denna synen mötte mej när jag steg av bussen idag. Nu är det studentyra i stan mest varje dag. Dom låter, dom är glada, dom låter heeela natten och dom är nog också glada heeela natten. Men jag bjuder på det, kan inte blir irriterad på dom, för jag minns själv den berusande känslan det var att ta studenten. Trots att det var 11 år sen...och återigen inser jag att jag är gammal. Riiiktigt gammal. ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?