Jag vill ju jobba så mycket jag kan och orkar.


Är det inte lite konstigt att man som vikarie inte får jobba så mycket man vill?
Jag menar, jag vet ju aldrig när det inte finns mer jobb för mej och då borde jag få jobba tills jag stupar medans det finns timmar att göra.

Nu har jag fått reda på att jag har jobbat lite för mycket under juni månad.
Egentligen får man visst bara jobba 8 övertidstimmar per vecka. 8*4=32. Jag har jobbat ca 50 övertimmar.
Detta ger mej rätt att få kvalificerad övertidsersättning.
Men jag kan tala om att jag skiter i den där extra ersättningen, för tar jag ut den är det som att gräva min egen grav.
Då kommer jag inte få några fler pass. Då blir jag ju en väldans dyr vikarie. Jag vill va en billig vikarie som dom gääärna ringer till när dom behöver extra arbetskraft.

Får nog skaffa mej jobb i en annan kommun istället.
Då kan jag jobba heltid här och sen jobba så mycket jag vill och känner för i en annan kommun och ingen kan eller kommer säga nått om det.
Så det så.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?