Fiskmasaker.




Igår när vi kom till jobbet upptäckte min fina Johanna (som också är vikarie här) att alla fiskarna i akvariet var döda.
Efter obduktion (??) kom vi fram till att dom förmodligen har kokat ihjäl.
Vattnet var alldeles för varmt...
Stackars, stackars små fiskar.

Vi fiskade upp dom, tog dom med ut i trädgården och begravde dom i en rabatt.
Under tiden sjön vi:

"En kulen natt, natt, natt min båt jag styrde
på havets vågade, vågade, våg så skummet yrde.
Och fast jag sågade, sågade såg
på havets vågade, vågade, våg
långt ner i djup, pet-i-pet-i-pet
en fisk jag såg.
Och det var DU!"

Nu får vi köpa nya fiskar innan Carina kommer hem från Thailand. Det är ju hennes fiskar, hennes små barn som vi har tagit död på.... ;-)


Kommentarer
Postat av: annika

Sorgligt med begravning men rolig sång! Det var längesen man sjöng den!

2008-06-04 / 12:02:47     URL: http://ankaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?