Hörby marknad.


Igår efter jobbet åkte jag med Cina till hennes hemort, Hörby.
Igår och idag är där marknad och hela orten lever upp för dessa 2 dagarna. De övriga 363 dagarna går dom och pratar om förra marknaden och längtar till nästa (min egen teori).
Väldigt speciell grej det här, må jag säga. Nog för att jag är uppväxt på landet, men jag har nog bott för länge i stan för att inte förvånas.
Så mycket whitetrash-människor det finns...i "Färs och frosta"-kepsar. Hmm...
Men vi var tre Lundabor som tog oss till Hörby för att får denna kulturkrock.
Kulturkrock blev det men trevligt hade vi. Mestadelen av tiden i alla fall...!

Först tog jag bilder på gamla och nya vänner. Alla såg jättesura ut. Så vi fick ta nya kort. Alla var då betydligt gladare! :-)



Emma (ingen jag känner), Therese (som jag ska lära känna...) och Marie (som är vikarie på mitt jobb). Fina människor!!


Finaste kollegan Cina med ponchon och öl i handen!! Hon lyser upp mina dagar nått så otroligt!!

Kommentarer
Postat av: matilda

hej!

läs gärna mitt inlägg om den dolda smärtan o kommentera!

tackar :) ha en kanon dag!

2008-07-03 / 13:39:49     URL: http://enidrottnadeflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?