Nyårsafton.




Här fixas det inför kvällens firande.
Håller på att göra nyårsfint i lägenheten.
Nya ljus i ljusstakarna, champangen (okej, jag erkänner...det är inte riktigt champange, bara mousserande vin...) är på kylning och snart ska jag sticka till Hemköp för att handla ingridienser till efterrätten. Det blir panna cotta med hallon! Mums!!
Ska också ta och städa över lägenheten lite snabbt. Det behövs för ro i själen. Fler än jag som har svårt att njuta ordentligt om det inte är städat och fint?? :-p

Och hur ska jag fira in det nya året?
Jo, jag och Andreas ska laga mat, äta mat, dricka vin och umgås.
Om vi orkar och vill drar vi upp till stan strax innan tolvslaget och tittar på raketer.

Inser nu, när jag berättar om mitt nyårsfirande, att det låter som om vi är 40 och tråkiga (nej, jag tror inte att man blir tråkig bara för att man har 40...).
Men jag tycker det ska bli väldigt skönt med ett lugnt nyårsfirande hemma med den man tycker allra mest om!

Pratade med min fina vän Johanna förut idag. Detta är andra nyråret på de 10 senaste åren som vi inte firar tillsammans. Vi har många härliga nyårsminnen tillsammans.
Vem kan glömma vårt första nyårsfirande i Yaberg?
Eller mellenieskiftet i Våxtorp? Eller för fem år sen när Alva bara var 10 dagar gammal och Johanna var höggravid med Ella??
Inte jag i alla fall.

Jenny, Stoffe, Joel och Johanna, jag saknar er!! Inte minst när det blir nyår. Då vill man ju va med dom man tycker allra bäst om! Gott nytt år på er!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, här har du en till som inte kan njuta i röra :) Jag har det inte lätt med två små hemförstörare här :) Vet inga som kan stöka till så mycket och så fort som mina två älsklingar.



Hoppas ni får en jättemysig kväll!!

2008-12-31 / 16:17:36     URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

gott nytt år gumman! massa kramar!

2008-12-31 / 17:25:06     URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: m

Gott Nytt År stumpan! Hoppas det blir en skön kväll. Pappa och jag ska jobba båda två. Pappa har redan börjat och håller på till 02. Jag sticker hemifrån vid 21.30. Det är meningen att jag ska vara ute i natt, så jag hinner se en del raketer, bara jag inte koncentrerar mej på fel saker...!

Kram/mamma

2008-12-31 / 17:39:23
Postat av: Fru Evelina

hoppas ni har det toppen! visst känner man sig gammal när man inte prioriterar fest och partaj, men det kan bli minst lika bra när man bara är två =)



kram söta du, och gott nytt år!

2008-12-31 / 21:57:08     URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: j

gott nytt år, vännen! nu tar dagen slut för min del.... snacka om att vara gammal och tråkig... är så trött, men maten var god och sällskapet bra, vad är det för magiskt med tolvslaget...? ;-) god natt och gott nytt år! kram!

2008-12-31 / 22:33:43
Postat av: jossan

gott nytt år!

2009-01-01 / 19:39:07     URL: http://jossansnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?