Är mammas lilla bäbis sjuk??


Sixten har inte verkat må bra idag.
Igårkväll kräktes han 3 ggr. Stackars liten.
Men han är så duktig. Han talar tydligt om för mamma att nu mår jag inte bra. Jag behöver dej.
Så varje gång har jag stått och klappat honom på ryggen och sett till att spyan har hamnat i kattlådan.

Idag har han inte spytt men varit väldigt slö och inte förrän nu har han ätit. Druckit har han gjort, men ingen mat. Förräns nu då.

Förut idag försökte jag få igång honom. Han brukar ju leka och busa, men idag har han mest legat i soffan och sovit.
Helst i mitt knä, vilket han givetvis har fått göra.
Men så skulle jag fixa lite i köket och då bar jag runt på honom och satte sen ner honom på diskbänken.
Där har han aldrig varit förut. Han får inte va där och, vad jag har sett, så har han heller inte försökt ta sej upp där.
Kanske var det dumt av mej att lyfta upp honom på diskbänken, men jag ville ha honom nära och också se om han blev lite piggare av att se nått nytt.
En stund gick han runt där på diskbänken och spisen - luktade lite, spanade lite och nog va det lite spännande men sen hoppade han ner och la sej i soffan igen.

Vad är det med honom? Brukar katter bli så här ibland?
Hjälp mej.


Sixten undersöker diskbänken.



Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

men fy då!! kanske är det lite hårbollar som inte riktigt vill komma upp? hoppas han mår bättre snart!

2008-12-21 / 22:12:41     URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?