It's time to tell.


Jag kan inte hålla det inom mej längre.
Jag vill berätta vad som snurrar runt i mitt huvud mest hela tiden.

Jag började tänka på det när jag var i Borås.
Eller egentligen är det något jag har funderat över, från och till, det senaste året, men inte riktigt funderat på allvar.
Kunde inte släppa tanken.
Det stod klart för mej att detta är vad jag behöver, en förändring jag skulle må bra av.
Jag blev tvungen att ta ett beslut, kunde inte komma ifrån mina funderingar.
Så jag bestämde mej.

Jag ska flytta.
Till Göteborg.

Det är ett stort steg att ta.
Stundvis känns det extremt läskigt att flytta ifrån Lund, flytta från allt som har varit "hemma" under så många år.
Men sen jag bestämde mej har det känts helt rätt.
Jag vill detta.
Jag behöver detta.
Och jag tror att det är bra för mej att byta miljö, göra en liten omstart och vidga mina vyer.

Nu letar jag lägenhet och jobb. Först när jag har det kommer jag röra på mej.
Har en lägenhet på gång och har sökt flera jobb.
Nu vill jag bara att allt ska lösa sej snart så att jag får komma härifrån (nu låter det kanske som om jag vantrivs extremt mycket här och så är det inte men när jag har bestämt mej för nått så vill jag att saker ska ske snabbt. Dåligt tålamod, you know!).

Idag ska min vän, Martin, titta på den där lägenheten åt mej. Han ska ta bilder och skicka över så får vi se vad jag tycker.
Men jag är inte så kräsen av mej så jag tror nog att jag vill ha den. Jag är inte ute efter en superfin lägenhet, bara en som kan bli mitt hem och som jag tror jag kan trivas i.
Så  nu hoppas jag och ber...


Göteborg, here I come!! :-)


Kommentarer
Postat av: Evelina - newlywed <3

åh vad roligt! jag kanske följer efter dig nästa år, har alltid velat bo i göteborg jag med =)

vad för jobb söker du?



kram

2008-08-13 / 13:08:36     URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken häftig grej att göra! Spännande :)

2008-08-13 / 19:12:29     URL: http://thelifeofmia.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj, spännande, hoppas att du hittar ett jobb du trivs med snabbt och att du kommer gilla att bo där!!



När det gäller din kommentar så är det värt det, oftast ;-)

2008-08-13 / 20:39:21     URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?